Limitált kiadású, prepaid MasterCard kártyát dob piacra a Festipay a Sziget Fesztiválon

festipay_mastercard_prepaid-1

A Sziget Fesztiválon debütál a Festipay Prepaid kártya, amely minden MasterCard elfogadóhelyen és online vásárlások során is használható lesz. A hazai lakosság kétharmada – a MasterCard felmérése szerint – kifejezetten nyitott az olyan bankfüggetlen, gyorsan és könnyen hozzáférhető prepaid fizetési megoldások iránt, amelyek segítik költéseik kontrollálását. 

Limitált kiadású Festipay Prepaid kártya elindulását jelentette be a Festipay, a MasterCard és a Sziget Kft. a Balaton Soundon. A MasterCard kutatása alapján a magyar felhasználók szívesen használnák a mindennapi költéseik során az előre fizetett kártyát. A prepaid egyik legnagyobb előnye, hogy tulajdonosa folyamatosan kontrollálni tudja kiadásait, hiszen a kártya csak az előre rátöltött összeg erejéig használható. Épp ezért online vásárláskor is nagy biztonságot nyújt. A bankfüggetlen kártya igénylése egyszerű és gyors, nem szükséges hozzá folyószámlát nyitni.

A Festipay Prepaid kártyához ügyfél-azonosítással és azonosítás nélkül is hozzá lehet jutni. Ha az értékesítéskor a kártyabirtokos nem adja meg az adatait, akkor a kártya legfeljebb 150 EUR-ig (kb. 47 ezer forint) tölthető fel, és nem tölthető újra. Aki szeretné a kártyát újratölteni, illetve nagyobb összegig használni, adatai megadásával – könnyített vagy teljes ügyfél-azonosítással – bármikor regisztrálhatja a kártyáját. Könnyített ügyfél-azonosítás esetében a nevet, születési dátumot, lakcímet és elérhetőségeket kell megadni, ezt követően a kártyabirtokos egy évben legfeljebb 2500 EUR-ig (kb. 790 ezer forint) tudja feltölteni a kártyát, a feltöltést készpénzzel, bankkártyával és hitelkártyával, vagy akár utalással is megteheti. Aki pedig él a teljes ügyfél-azonosítás lehetőségével és feltölti a személyigazolvány és lakcímkártyájának akár okostelefonjával lefényképezett másolatát, évi 15000 EUR-ig (4,7 millió forint) tudja használni a kártyáját, illetve elérhető válik a Festipay Prepaid kártyák közötti valós idejű pénzküldés is.

Ez az első olyan prepaid kártya Magyarországon, amelyet készpénzzel is fel lehet tölteni; erre első alkalommal a Sziget Fesztiválon lesz lehetőség. A Festipay Zrt. – az országban elsőként – egy prepaid készpénzes feltöltőhálózat kiépítésén is dolgozik, melynek első állomása az OMV több mint 170 töltőállomásból álló teljes hazai kúthálózata. A prepaid kártya feltölthető továbbá banki átutalással, bankkártyával, SMS-ben, illetve a kártyák közötti valós idejű pénzküldéssel.

A Festipay Prepaid kártya kibocsátója a Prepaid Financial Services Limited (PFS), amely a kártya mögötti elektronikuspénz és a MasterCard logójú kártya kibocsátásáért felel. Ezt a tevékenységét a PFS a brit felügyelet (Financial Conduct Authority) engedélye alapján végzi.

 Élen járnak a fesztiválok

Az innovatív fizetési megoldások terjedése fesztiválkörnyezetben a leggyorsabb, így nem véletlen, hogy Magyarországon elsőként idén a Sziget Fesztiválon lesz majd kiváltható a Festipay Prepaid kártya, amelyre a már lehet előregisztrálni a www.getaprepaid.com oldalon.

„Büszkék vagyunk arra, hogy a Sziget Kft. évről-évre számos újdonságot vezet be a fesztiválpiacon. Az innovatív fizetési megoldások fesztiválkörnyezetben való alkalmazása fontos küldetésünk. A fesztiváljainkon évről-évre dinamikusan nő azon látogatók száma, akik bankkártyájukat használják fizetésre, illetve a fesztivál kártyájuk feltöltésére. A Festipay Prepaid MasterCard egy olyan újfajta fizetési mód, amely fesztiválkörnyezetben és a mindennapokban egyaránt használható. Külön öröm számunkra, hogy, a „Sziget” életérzés köszön vissza az egyedi kártya arculaton”– mondta el Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatója.

A Festipay várakozásai szerint idén akár a 7 milliót is elérheti a készpénzmentes tranzakciók száma a fesztiválokon, ami a tavalyi 5,5 millióhoz képest 27%-os növekedést jelent.

„Tapasztalatunk szerint fesztiválkörnyezetben nagyon jól működik az előre feltöltött kártya, hiszen a költések egyszerűen menedzselhetők. Ezért is kerestük azokat a lehetőségeket, amelyek ugyanezt a kényelmet nyújtják a fesztiválon kívül is; erre a legjobb megoldást a MasterCard prepaid terméke nyújtotta. A kibocsátó PFS-re pedig azért esett a választás, mert az egyik legnagyobb piaci tapasztalattal rendelkező vállalat és az EU-n belül széles feltöltői hálózatuk van. A MasterCard és a PFS együttműködés révén egy széles körben, itthon és külföldön is használható prepaid szolgáltatást teszünk elérhetővé, amelynek az igénylése és a használata is gyors és egyszerű. A Festipay Prepaid kártya piaci bevezetését a legnagyobb, és a készpénzmentes fizetés tekintetében élen járó Sziget Fesztiválra időzítettük. A kártyával a Szigeten lehet először fizetni, de ez csak az első lépés, hiszen a kártya a fesztiválszezon után, a mindennapokban is jelentősen egyszerűsíti és biztonságossá teszi majd a fizetést” – magyarázta Márki László, a Festipay vezérigazgatója.

A magyarok kétharmada nyitott a prepaid iránt

A Festipay Prepaid kártya valamennyi MasterCard elfogadóhelyen működik majd, és a regisztrált kártyákkal lehetőség lesz ATM-ből készpénzfelvételre. A társaság nemzetközi kutatása alapján itthon is van igény az új típusú kártyákra: a felmérés magyar válaszadóinak 61%-a nyilatkozott úgy, hogy használna prepaid kártyát a mindennapos vásárlásokhoz. A prepaid kártya egyaránt praktikus azoknak, akik könnyen, gyorsan, bankfüggetlen módon szeretnének bankkártyához jutni, vagy azoknak, akik internetes vásárlás, online játék során kívánják pénzüket biztonságban tudni. A költéseiket tudatosan kezelők számára is jól működő eszköz és ajándékkártyaként is adható. Az előre fizetett kártyát a szülők a gyerekeiknek is átadhatják, így a zsebpénz felhasználása jobban ellenőrizhető, a külföldön dolgozóknak pedig pénzküldési lehetőséget biztosít az új termék.

szendrei_marki_gerendai

„Nagy öröm számunkra, hogy részt vehetünk az első hazai kibocsátású lakossági prepaid kártya bevezetésében. Az előre fizetett kártyák megjelenésével számos új lehetőség is érkezik Magyarországra, hiszen megannyi módja van a termék felhasználásának. A kártyához egyszerűen, könnyített ügyfél-azonosítással lehet hozzájutni, és jól használható például online vásárlásra, de a gyerekek is kaphatják ilyen kártyán a zsebpénzt. Sőt, sok országban van már arra példa, hogy a szociális juttatásokat nem a postás viszi ki, hanem előre fizetett kártyán adják oda. Így lerövidül a pénzkiosztás folyamata, ezáltal kevesebb a hibalehetőség. Csökkennek a pénzkezelés költségei is, nő a biztonság, és a hamis bankjegyek kockázata sem merül fel” – mondta Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

Azok, akik augusztus 1-ig előregisztrálnak, exkluzív, névre szóló kártyát kapnak. A Szigeten lévő Prepaid Pontokon pedig természetesen azok is hozzájuthatnak a kártyához, akik korábban nem regisztráltak.

Kulcsszavak: , ,

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.